مشاوره دبیرستان شهید بهشتی نورآباد دلفان
 
علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 654
بازدید کل : 166883
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



Alternative content




 

 
اجباری شدن دوره آموزشی قبل از گرفتن معافیت غیرپزشکی، شرایط تحصیل در خارج از کشور، سقف سنی معافیت سنی، مجازاتهای بکارگیری سربازان غایب، الزام سربازان معتاد به ترک اعتیاد و ... مهمترین محورهای گفتگو مهر با معاون قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی است.

قانون خدمت وظیفه پس از 27 سال دارای تغییرات اساسی شد. آخرین بار این قانون در سال 1363 اصلاح و بازنگری شده بود. قانونی که در آبان ماه سال 90 در مجلس شورای اسلامی تصویب و براساس آن 36 ماده از 92 ماده قانون اصلاح و 30 ماده نیز الحاقی شد.

به گزارش مهر، با توجه به تغییرات اساسی در قانون خدمت وظیفه عمومی و اعلام جزئیات مهمترین تغییرات، گفتگویی با سرهنگ حجت الله واعظی نژادمعاون قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی انجام دادیم که در زیر می خوانید.

خدمت سربازی در کشور از چه زمانی آغازشد و اولین قانون مربوط به سربازی چه زمانی به تصویب رسید؟

ــ سرهنگ حجت الله واعظی نژاد معاون قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی: سربازگیری در ایران که در طول تاریخ نام‌های مختلفی داشته تاریخچه‌ای طولانی دارد اما به طور مشخص می‌توان گفت اولین قانون سربازی در ایران با عنوان «قانون سربازگیری» در سال 1294 به تصویب مجلس شورای ملی رسید که بر اساس این قانون، قشون‌گیری دولت ایران بر مبنای بنیچه صورت می‌گرفت. این روش تا سال 1300 که ارتش منظم تشکیل شد برقرار بود و از ابتدای تشکیل ارتش، مسئله سربازگیری و نحوه احضار سربازان تغییر یافت.

* قانون چندبار تا امروز تغییر کرده است؟

-این قانون در سالهای 1304، 1310، 1317، 1322، 1324، 1334، 1342، 1343، و 1347 بنا به ضرورت دستخوش تغییراتی شد و نهایتاً در سال 1350، قانون خدمت وظیفه عمومی که نسبت به ادوار گذشته، قانون جامع‌تری بود به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

قانون در طی 13 سال با اصلاحاتی همراه بود که با پیروزی انقلاب اسلامی و تغییرات نوین تاریخ کشور ایران، در قانون خدمت وظیفه عمومی نیز تغییرات اساسی ایجاد شد.اولین قانون خدمت وظیفه عمومی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در تاریخ 29 مهر 1363 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و به مدت 27 سال به اجرا درآمد و آخرین قانونی بود که قبل از قانون اصلاح اخیر به مرحله اجرا در می‌آمد.

*چه عوامل وضرورت‌هایی باعث شد که قانون خدمت وظیفه عمومی در سال 1390 مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد؟



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 29 مهر 1391برچسب:, توسط غلامی
ساعات طلائی برای درس خواندن این مقاله مخصوص شما نوجوانان عزیز است که می خواهید از همین اول سال بهترین چه زمانی مطالعه کنیم که بیشترین بهره وری داشته باشد ؟ آیا شمابازمان مطالعه آشنایید؟ زمان مناسب برای مطالعه از جمله موضوعاتی است كه نظریه های گوناگونی درباره آن ارائه شده و بحثهای زیادی صرورت گرفته است. هر كس بنا بر تجربه یا تحقیق خود زمان یا زمانهای خاصی را برای مطالعه پیشنهاد می كند. به راستی بهترین زمان برای مطالعه چه موقعی است؟ چه زمانی حافظه توانایی بیشتری برای به خاطر سپاری مطالب دارد؟ در چه هنگامی از شبانه روز، مغز كارایی بالاتری دارد؟ و خلاصه اینكه در چه زمانی باید درس خواند تا بتوان حد اكثر استفاده را از درس و یادگیری برد؟ پاسخ به این پرسشها متفاوت است. عده ای معتقدند شب و خصوصا آخر شب، زمانی مناسب برای مطالعه و یادگیری است و برعكس، عده ای دیگر عقیده دارند كه مناسب ترین زمان برای یادگیری اوایل صبح است. گروهی كه معتقدند مطالعه آخر شب مناسب تر است، میگویند چون خواننده بعد از مطالعه می خوابد ذهن فرصت كافی برای پردازش اطلاعات دارد و مطالب خوانده شده بهتر در حافظه تثبیت می گردد. لذا مطالب برای مدت طولانی تری در حافظه باقی می ماند. در واقع این گروه معتقدند از آنجا كه در هنگام خواب مطلب یا اطلاعات جدید دیگری وارد حافظه نمی شود لذا فرصت كافی برای پردازش اطلاعات وارده است. آنان معتقدند با این روش مطالب خوانده شده بهتر به خاطر سپرده می شوند و كمتر فراموش می گردند، زیرا خواب فرصتی بسیار مناسب برای ماندگاری آنها در حافظه است. گروهی كه مطالعه در صبح زود را پیشنهاد می كنند عقیده دارند كه یادگیری نیاز به مغز آماده وسر حال و بدون خستگی دارد . این عده معتقدند با مغز خسته نمی توان چیزی را به درستی آموخت. در واقع اصل را بر آمادگی مغز می دانند.ميگنا دات آي آر.اینان بر این عقیده هستند كه چون در شب مغز استراحت كرده و شخص خستگی ذهنی ندارد لذا هنگام صبح آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد و آنچه در صبح خوانده شود بهتر در حافظه باقی می ماند، به همین دلیل مطالعه در اوایل صبح را پیشنهاد می كنند.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 28 مهر 1391برچسب:, توسط غلامی
 
 
 
جزئیات آیین‌نامه آموزشی دوره پیش‌دانشگاهی بزرگسالان + جداول ‌ رشته‌ها

خبرگزاری فارس: تعداد واحدهای درسی دوره پیش‌دانشگاهی در هر رشته 24 واحد است که شامل 8 واحد دروس عمومی و 16 واحد دروس تخصصی است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، شرایط ثبت‌نام در دوره پیش‌دانشگاهی دانش‌آموزان مدارس بزرگسالان و داوطلبان آزاد شامل «دارا بودن گواهینامه پایان تحصیلات دوره سه ساله آموزش متوسطه»، «دارا بودن شرایط ادامه تحصیل از نظر قانون نظام وظیفه عمومی برای دانش‌آموزان پسر» و «از دست دادن شرایط ادامه تحصیل در دوره پیش‌دانشگاهی روزانه» است.

متقاضیان ثبت‌نام در دوره پیش‌دانشگاهی موظفند در موعد مقرر برابر دستورالعمل‌های مربوط جهت ثبت‌نام و انتخاب واحدهای درسی به دبیرستان‌های بزرگسالان مراجعه کنند؛ فارغ‌التحصیلان دی‌ماه دوره متوسطه و قبل از آن می‌توانند با رعایت سایر شرایط از نیم‌سال دوم سال تحصیلی، برابر ضوابطی که توسط معاونت آموزش متوسطه تهیه و ابلاغ می‌شود، ثبت نام کنند؛ در این نیمسال، ارائه 12 واحد درسی به صورت حضوری و 12 واحد درسی به صورت غیرحضوری به دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی بزرگسالان یا مدارس آموزش از راه دور و 24 واحد درسی به داوطلبان آزاد مجاز خواهد بود.

* سن ثبت‌نام در دبیرستان‌های بزرگسالان حداکثر 20 سال تمام است

سن ثبت نام در دبیرستان‌های بزرگسالان برای مشمولان قانون نظام وظیفه حداکثر 20 سال تمام است «ملاک سن دانش‌آموز برای ثبت نام اول مهرماه هر سال خواهد بود.»

دانش‌آموز مشمول دوره پیش‌دانشگاهی که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کند، در صورتی که در حین نیمسال تحصیلی، سن او به حداکثر سن مجاز برسد، استثنائاً تا پایان آن نیمسال تحصیلی می‌تواند در دبیرستان بزرگسالان ادامه تحصیل دهد.

مدیران دوره پیش‌دانشگاهی بزرگسالان موظفند در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان تمام مدارک لازم مندرج در دستورالعمل‌های مربوط را کنترل و رسیدگی کنند و در صورت وجود هرگونه نقص در مدارک از ثبت‌نام آنان خودداری کنند؛ این قبیل افراد می‌توانند حداکثر یک هفته پس از مهلت مقرر جهت اصلاح یا رفع نقص مدارک خود اقدام و سپس در دبیرستان‌های بزرگسالان ثبت‌نام کنند؛ بدیهی است مسئولیت عدم رسیدگی و اقدام به موقع که منجر به تضییع با ایجاد حق برای دانش‌آموزان شود، متوجه مدیران خواهد بود.

دانش‌آموزان مشمول با رعایت حداکثر سن مجاز می‌توانند حداکثر یک سال تحصیلی به صورت روزانه و یک سال بعد در دوره پیش‌دانشگاهی بزرگسالان و یا مدارس آموزش از راه دور تحصیل کنند و از معافیت تحصیلی برخوردار شوند و ادامه تحصیل آنان در سال‌های بعد فقط به صورت داوطلب آزاد مجاز خواهد بود.

دانش‌آموزان غیرمشمول محدودیت سنی و یا سنوات تحصیلی در دبیرستان‌های بزرگسالان و یا داوطلب آزاد نخواهند داشت.

دانش‌آموزی که دفترچه آماده به خدمت (بدون مهر غیبت) گرفته است، چنانچه تاریخ اعزام مندرج در دفترچه وی حداقل تا پایان آن نیمسال تحصیلی باشد، می‌تواند با رعایت سایر شرایط در همان نیمسال تحصیلی به عنوان دانش‌آموز ثبت‌ نام کند و ادامه تحصیل دهد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 22 مهر 1391برچسب:, توسط غلامی

 

از این 5 کلمه به شدت دوری کنید!


نوشته شده در تاريخ شنبه 8 مهر 1391برچسب:, توسط غلامی

بهداشت روان در مدارس

 هر عاملي كه باعث ايجاد ناتواني در انسان شود، از مصاديق بيماري‌ها محسوب مي شود. يادگرفتن بخصوص در دوران تحصيل يك توانايي است و مشكلات سلامت روان كه باعث درجه‌اي از ناتواني در انسان و گاهی اضطراب بيش از حد می شود، بيماري است و بايد براي درمان آن نزد درمانگر توانا رفت.


بين 10 تا 20 درصد افراد جامعه ممكن است درجاتي از مشكلات رواني داشته باشند، كه درمان آن نیازمند مراجعه به پزشك است. توجه به این نکته ضروری است که هر بیماری روانی به منزله دیوانگی نیست و زمينه‌هاي فردي يا ارثي، عوامل رفتاري و عوامل محيطي از علل بروز بيماريهاي رواني می باشند .


همة دانش آموزاني كه وارد مدرسه مي‌شوند آرزوي مشتركي دارند و آن ورود به دانشگاه و ادامة تحصيل است ولي امكان اينكه همه بتوانند در رشته مورد علاقه خود قبول شوند وجود ندارد. اگر انحصاراً ورود به دانشگاه براي دانش‌آموزان معیار موفقیت و ارزش شود می تواند موجبات افسردگي آنها را فراهم كند.


واقع گرا نبودن و داشتن آرزوهاي بزرگ و عدم توجه به محدويت‌هاي جامعه از زمينه‌هاي ديگر بروز افسردگي است که مهارآنها تلاش همه جانبه ای را از طرف مسئولین و آحاد جامعه می طلبد.


كنترل عوامل محيطي، فردي، ژنتيكي و شناختن توانايي‌هاي هر فرد در داشتن احساس خوشبختي، از عواملي می باشد كه باتغيير ‌آنها مي‌توان يك زندگي خوب و سالم درجامعه ايجاد كرد.

امروزه در نقش و وظايف مدارس بسياري از كشورهاي جهان دگرگوني هاي عظيمي رخ داده است. اين تحولات باعث شده تا علاوه بر نقش سنتي مدرسه يعني آموزش صرف و رشد مهارت هايي مانند خواندن و نوشتن و اكتساب دانش، نقش پرورش روان و تكامل انسان نيز مورد توجه قرار گيرد.

در حال حاضر در بسياري از كشورها فعاليت هاي پرورشي و بهداشتي وسيعي به عهده مدارس گذاشته شده است كه مطالعات حكايت از نتايج و پيامدهاي مثبت آن دارد.

در كشور ما نيز با توجه به خيل عظيم دانش آموزان و همچنين نقش سلامت روان در پرورش كودكان و نوجوانان ، توجه بيشتر به نقش پرورشي مدارس ضرورت تام دارد. حال زمان آن است كه با ايجاد زمينه هاي مناسب به ارتقاي بهداشت روان و سطح سلامت در مدارس پرداخته و شرايطي فراهم شود تا مسئولان مدارس، برنامه ريزان، مشاوران، روان شناسان و ديگر دست اندركاران آموزش و پرورش از طريق آشنايي با موضوعات بهداشت روان، نونهالان اين آب و خاك را براي دست يابي به روان سالم ياري دهند. بهداشت روان صرفاً در محيط سالم فيزيكي به دست نمي آيد بلكه محيط سالم رواني نيز يك اصل مهم است. چه بسا كه محيط فيزيكي كودكان، سالم و آرام باشد اما محيط رواني آنها از درون ناامن و اضطراب انگيز باشد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, توسط غلامی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک