مشاوره دبیرستان شهید بهشتی نورآباد دلفان
 
علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 655
بازدید کل : 166884
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



Alternative content




 

مثبت اندیشی چگونه است ؟

وقتی به چیزی فکر می‌کنید، در واقع برایش کارت دعوت می‌فرستید. آیا هرگز برایتان پیش آمده که به دوستی که مدت‌ها از او بی‌خبر بوده‌اید فکر کنید و او ناگهان پس از سال‌ها، به شما تلفن بزند؟

شما با کلام خود می‌توانید روند حوادث را تغییر دهید. آیا هیچ‌وقت به این موضوع فکر کرده‌اید که ارادهٔ شما، تولید کننده افکارتان است نه اتفاقات روزمره. افکار و تصاویر ذهنی خود را کنترل کنید و اراده خود را بر آن‌ها تحمیل کنید. هرگز اجازه ندهید فردی یا موضوعی افکار شما را دستخوش نوسان کند یا تصویر ذهنی نامطلوبی برای شما بسازد. به‌جای تصاویر درهم و منفی، تصاویری زیبا از ذهنتان بسازید آن‌گاه خواهید دید که ذهن شما چه پیشگوی قابلی است.

آینده را تصاویر ذهنی انسان می‌سازد
وقتی به چیزی فکر می‌کنید، در واقع برایش کارت دعوت می‌فرستید. آیا هرگز برایتان پیش آمده که به دوستی که مدت‌ها از او بی‌خبر بوده‌اید فکر کنید و او ناگهان پس از سال‌ها، به شما تلفن بزند؟ آیا می‌دانید این اتفاق چگونه رخ می‌دهد؟ فکر شما امواجی تولید می‌کند که باعث جذب ذهن و فکر دوست شما می‌شود و او با شما تماس می‌گیرد. در مورد آینده نیز همین قانون صدق می‌کند. وقتی شما شرایطی را برای آینده در نظر می‌گیرید و به آن فکر می‌کنید امکان وقوع آن را به طرز چشم‌گیری قطعی می‌کنید.

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, توسط غلامی

 

حذف مردودی از پایه اول متوسطه
با امضای رئیس‌جمهور صورت گرفت
ابلاغ 3 مصوبه تحولی در آموزش و پرورش/شرایط قبولی در دروس اول و دوم متوسطه

خبرگزاری فارس: با امضای رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش،‌ سه مصوبه مهم در راستای تحول بنیادین آموزش و پرورش ابلاغ شد.

خبرگزاری فارس: ابلاغ 3 مصوبه تحولی در آموزش و پرورش/شرایط قبولی در دروس اول و دوم متوسطه

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، در هشتصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای عالی آموزش وپ رورش در دوم اسفند سال 90 سه مصوبه در راستای تحول بنیادین آموزش و پرورش ابلاغ شد.

این مصوبات شامل اصلاحات آیین‌نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه (سالی ـ واحدی)، نحوه ادامه تحصیل دانش‌آموزان دوره راهنمایی تحصیلی و راهنمای برنامه درسی دینی دوره‌های راهنمایی تحصیلی، متوسطه و پیش دانشگاهی است.

* آیین نامه جدید دوره متوسطه با توجه به تحول بنیادین آموزش و پرورش ابلاغ شد

طی سال تحصیلی 91ـ90 در پایه اول متوسطه مانند پایه‌های دوم، سوم و دوره پیش دانشگاهی، نظام سالی ـ واحدی اجرا خواهد شد و دانش‌آموزانی که موفق به احراز نمره قبولی درب رخی دروس سال اول نشوند، می‌توانند این دروس را در سال‌های بعد بگذرانند.

در اولین مصوبه هشتصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر اصلاحات آیین‌نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه (سالی ـ واحدی) طبق بند«د» ماده 4 این مصوبه ارزشیابی هر یک از دروس دوره متوسطه به صورت مستقل انجام می‌شود و قبولی یا عدم قبولی در هر درس تأثیری بر دیگر دروس ندارد.


 

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, توسط غلامی

 

9روش برای تصمیم گیری درست
وقتی دانشمندان علوم اعصاب فعالیت مغز را در طول یک آزمایش تصمیم‌گیری ساده بررسی کردند، متوجه شدند که افراد معمولاً 10 ثانیه قبل از اینکه آگاه شوند تصمیم گرفته‌اند، تصمیم می‌گیرند.

 

ما هنوز هم همان مغز عصر حجری پیشینیانمان _ حجمی از احساسات، خاطرات ناقص و یک محدوده توجه کوتاه _ را داریم. مغز ما هیچوقت همه حقایق برای گرفتن تصمیم "ایدآل" را در خود ندارد.

از اینجا داستان بدتر می‌شود. حتی گاهی بدون اینکه بدانیم تصمیم می‌گیریم.

وقتی دانشمندان علوم اعصاب فعالیت مغز را در طول یک آزمایش تصمیم‌گیری ساده بررسی کردند، متوجه شدند که افراد معمولاً 10 ثانیه قبل از اینکه آگاه شوند تصمیم گرفته‌اند، تصمیم می‌گیرند.

چطور می‌توانیم امیدوار باشیم که تصمیم درست گرفته‌ایم؟

در واقعیت وضعیت به این بدی نیست، ما هر روز تصمیماتی در زندگیمان می‌گیریم. دنیا تغییر می‌کند و احساس می‌کنیم که کنترل آن را به دست داریم.

خوشبختانه علم اعصاب و روان ما را از نواقص و کمبودهای مغز انسان آگاه کرده است. با دانستن این ضعف‌ها، می‌توانید از یک استراتژی ساده برای غلبه بر آنها استفاده کنیم.

1 - به غریزه خود توجه کنید اما اجازه ندهید بر شما ریاست کند.
ما به یک دلیل غرایزمان را رشد داده‌ایم—آنها واقعاً خوب عمل می‌کنند. توانایی گرفتن یک تصمیم سریع برای پیشینیان عصر حجری ما می‌توانست تفاوت خورده شدن توسط یک ببر وحشی یا شکار آن ببر باشد.
 
اما اخیراً با چند ببر روبه‌رو شده‌اید؟ واقعیت این است که در این عصر دیگر نیازی به اینگونه تصمیمات سریع نیست اما باز هم نمی‌توانید دست از گرفتن این تصمیمات بردارید. با آن مقابله نکنید اما به آن هم بسنده نکنید. از خودتان بپرسید "چرا این فکر را کردم؟" یا "چرا چنین احساسی داشتم؟"
 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, توسط غلامی

 

فقر واقعی........................
فقر اینه که ۲ تا النگو توی دستت باشه و ۲ تا دندون خراب توی دهنت؛
فقر اینه که شامی که امشب جلوی مهمونت میذاری از شام دیشب و فردا شب خانواده ات بهتر باشه؛
فقر اینه که ماجرای عروس فخری خانوم و زن صیغه ای پسر وسطیش رو از حفظ باشی اما تاریخ کشور خودت رو ندونی؛
فقر اینه که وقتی کسی ازت میپرسه در ۳ ماه اخیر چند تا کتاب خوندی برای پاسخ دادن نیازی به شمارش نداشته باشی؛
فقر اینه که توی خیابون آشغال بریزی و از تمیزی خیابونهای اروپا تعریف کنی؛
فقر اینه که ماشین ۴۰ میلیون تومانی سوار بشی و قوانین رانندگی رو رعایت نکنی؛
فقر اینه که بری تو خیابون و شعار بدی که دموکراسی می خوای، تو خونه بچه ات جرات نکنه از ترست بهت بگه که بر حسب اتفاق قاب عکس مورد علاقه ات رو شکسته؛
فقر اینه که ورزش نکنی و به جاش برای تناسب اندام از غذا نخوردن و جراحی زیبایی و دارو کمک بگیری؛
فقر اینه که در اوقات فراغتت به جای سوزاندن چربی های بدنت بنزین بسوزانی؛
فقر اینه که با کامپیوتر کاری جز ایمیل چک کردن و چت کردن و موزیک گوش دادن نداشته باشی؛
فقر اینه که کتابخانه خونه ات کوچکتر از یخچالت باشه؛

و ...

 


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, توسط غلامی

 

خوشبختی موضوعی نسبی است. بعضی از ما اگر در غار زندگی کنیم راضی هستیم و برخی دیگر اگر در قصر باشیم باز هم ناراحت هستیم.

دکتر فرناز عطائی متخصص روانپزشکی گفت: در تمام اعصار، اندیشمندان درباره معنای خوشبختی بررسی کرده اند. راستی خوشبختی چیست؟

وی با طرح سوالات زیر میزان رضایت شما را از زندگی ارزیابی می کند.

اگر می خواهید بدانید که نسبت به دیگران چقدر خوشبخت هستید، پرسشنامه زیر را تکمیل کنید.

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, توسط غلامی

 
آغاز ثبت نام کنکور فنی‌حرفه‎‌‌ای از 18اردیبهشت/ برگزاری آزمون در شهریور
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، جزئیات تاریخ و نحوه ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های کاردانی پیوسته نظام جدید در آموزشکده های فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی سال 91 را اعلام کرد.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون دوره های کاردانی پیوسته نظام جدید آموزشکده های فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی می توانند از 18 اردیبهشت با ورود به سایت سازمان سنجش به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.

وی افزود: ثبت نام برای شرکت در آزمون کاردانی پیوسته فنی حرفه ای تا روز 25 اردیبهشت ماه سال 91 ادامه خواهد داشت.

توکلی اظهار داشت: دارا بودن‌ گواهینامه‌ پایان‌ تحصیلات‌ دوره متوسطه‌ نظام‌ جدید در یکی‌ از رشته‌های شاخه‌های‌ فنی ‌و حرفه‌ای ‌و کاردانش و یا احراز شرایط فارغ‌التحصیلی در یکی‌ از رشته‌های مذکور تا پایان‌ شهریور سال 91 و یا دیپلم فنی ‌و حرفه‌ای دوره‌ چهار ساله‌ نظام ‌قدیم از جمله شرایط شرکت متقاضیان است.

وی اضافه کرد: شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام برای این گروه از داوطلبان از روز یکشنبه 10 اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد. همچنین داوطلبان می توانند از طریق نشریه پیک سنجش در روزهای 11 و 18 اردیبهشت از جزئیات آزمون مطلع شوند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: کارت آزمون از روزهای 30 مرداد تا 2 شهریور از طریق سایت سازمان سنجش توزیع می شود و آزمون دوره های کاردانی پیوسته نظام جدید در آموزشکده های فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی سال 90 روز جمعه 3 شهریور 91 در صبح و بعد از ظهر برگزار می شود.


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, توسط غلامی
4

4 شایع بزرگ درمورد زنان!بخوانید ولی باور نکنید

1- زنان از رابطه جنسی لذت نمی برند!
در دنیای مدرن امروز ،هنوز کسی هم وجود دارد که به این شایعه اعتقاد داشته باشد؟این شایعه اصلا درست نیست ، زنان هم مانند مردان میل جنسی داشته و از آن لذت می برند اما به دلیل شرم و حیا آن را بروز نمی دهند.

2- زنان احساساتی تر از مردان هستند و از این بابت ضربه بیشتری می خورند!
این حرف اصلا درست نیست ؛ بعضی مردان هستند که به مراتب بسیار احساساتی تر از زنان هستند. مردان بر احساسات خودشان کنترل دارند و می دانند چه زمان و مکانی آنها را بروز دهند. اما زنان معمولا همه جا احساسات خود را بروز می دهند و کمتر خود را کنترل می کنند.

3- زنان نیاز به مقدار زیادی آزادی دارند و از اینکه تحت کنترل باشند اصلا خوششان نمی آید!
از در میان گذاشتن احساسات تان با همسرتان واهمه نداشته باشید. البته مراقب باشید کنترل تان را نیز از دست ندهید. زنان دوست دارند که توسط مردی قوی مورد حمایت قرار گیرند ، کسی که بتوانند به او تکیه کنند و شما باید این احساس حمایت را القا کنید.
 
زنان آزادی مشخصی می خواهند ، اما همزمان دوست دارند که مردی در کنارشان باشدو مردی که بتوانند با او راحت در مورد خود و احساسات شان صحبت کنند ، مردی که به او فضایی برای این کار بدهد و او را محدود نکند.

4- مردان باید برای بدست آوردن دل زنان دست به بازی های پیچیده ای بزنند!
برای جذب یک زن ، نیاز به استفاده از تکنیک های سخت و پیچیده ندارید. آنچه که نیاز دارید این است که به او حس اعتماد و دوست داشتن را القا کنید ، مهارت های اجتماعی داشته باشید ، با هدف زندگی کنید.

منبع: ایران ناز


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, توسط غلامی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک