مشاوره دبیرستان شهید بهشتی نورآباد دلفان
 
علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 663
بازدید کل : 166892
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



Alternative content




هدایت تحصیلی فرایندی، جایگزین مدل نقطه ای می شود

کاشان- مدیرکل مشاوره و امورتربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: نحوه هدایت تحصیلی دانش آموزان از مدل نقطه ای به صورت هدایت تحصیلی و شغلی فرآیندی اصلاح می شود.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان، ˈحسین فرازنده خالدیˈ در بازدید از نمایشگاه آثار دانش آموزان هنرستان ˈحاج امیرکتابچیˈ کاشان اظهار داشت: هدایت تحصیلی در سند تحول بنیادین، به جای ارایه توصیه نامه های سال سوم راهنمایی و اول متوسطه (مدل نقطه ای)، از سال اول ابتدایی انجام خواهد شد.

به گفته وی، در هدایت تحصیلی فرآیندی، از سال اول ابتدایی، پرونده مشاوره ای برای دانش آموزان تشکیل شده و طی سالهای تحصیل این پرونده تکمیل شده و با استفاده از اطلاعات مندرج در آن، دانش آموز به مسیر درست تحصیلی و شغلی هدایت می شود.

وی به اهمیت هفته مشاغل در آگاه بخشی به دانش آموزان در زمینه مشاغل مورد نیاز جامعه اشاره کرد و افزود: هفته مشاغل نباید تنها هفته نمایش آثار باشد، بلکه باید توانمندی دانش آموزان خلاق و توانمند هنرستانها عرضه و معرفی شود.

وی تاکید کرد: در برپایی نمایشگاه ها و آثار هنری هنرجویان، باید پیام هنر را واکاوی و تجزیه و تحلیل و با راهکارهای سازنده و هدفمند در مسیر فرهنگ سازی برای تولید هنر فاخر و متعهد هدایت کرد.

فرازنده خالدی، تصریح کرد: نباید نمره های مرسوم کلاس، ملاک شناخت استعداد دانش آموزان قرار بگیرد.

مدیر هنرستان کتابچی کاشان نیز گفت: اگر دانش آموزان را تشویق به انتخاب رشته های فنی حرفه ای و کار دانش کنیم، آنها پس از دریافت دیپلم به عنوان نیروی متخصص وارد بازار کار شده و در صورت تمایل می توانند در مراکز آموزش عالی ادامه تحصیل بدهند.

ˈاعظم افضلیˈ افزود: تحصیل در هنرستان باعث شکوفایی استعداد دانش آموزان و هدایت آنها به بازار کار و نقش آفرینی موثر در جامعه می شود. 

وی اظهار داشت: به منظور رفع معضل مدرک گرایی و تحصیلکردگان بیکار، توسعه و تجهیز هنرستان ها یک اقدام اساسی و ضروری بوده که باید مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد.

55 هزار دانش آموز کاشانی در 330 واحد آموزشی این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

منبع


نوشته شده در تاريخ شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط غلامی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک