مشاوره دبیرستان شهید بهشتی نورآباد دلفان
 
علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 655
بازدید کل : 166884
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



Alternative content




 


معرفی رشته علوم انسانی و معارف اسلامی شاخه نظری دبیرستان

دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامي مي توانند پس از دريافت ديپلم و پايان دوره پيش دانشگاهي در زير مجموعه كنكور سراسري ادبيات و علوم انساني شركت نموده و پس از قبولي با توجه به رتبه اي كه كسب نموده اند مي توانند ازميان تمامي رشته هاي زير مجموعه ادبيات و علوم انساني انتخاب رشته نموده و ادامه تحصيل دهند.



* نحوه ادامه تحصيل دانش آموزان مدارس معارف در حوزه هاي علميه 


دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامي مي توانند پس از دريافت ديپلم يا ترجياً مقطع پيش دانشگاهي در آزمون هاي ورودي حوزهاي علميه شركت نموده و پس از پذيرش، با ارائه در خواست كتبي در امتحان ارتقايي ثبت نام نمايند و پس از قبولي مي توانند در پايه ها بالاتر ادامه تحصيل دهند .


1- آيا به فارغ التحصيلان رشته علوم و معارف اسلامي ديپلم رسمي داده مي شود؟ 

بقيه مطالب را در ادامه مطلب بخوانيد

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:, توسط غلامی

 

 
 
دانلود دفترچه راهنمای کنکور کاردانی به کارشاسی سال 91

 

     براي دانلود دفترچه راهنماي كنكور كارداني به كارشناسي

 

          دانشگاههاي دولتي و آزاد و غير انتفاعي سال 1391 

                            اينجا را كليك كنيد 

 

 


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:, توسط غلامی

 اجازه دهید فرزندتان خودش دیپلم بگیرد

 

يکي از دغدغه هاي فکري والدين، انجام تکاليف مدرسه ي فرزندان است. بيشتر پدر و مادرها با چنين موضوعي درگير بوده و مي خواهند فرزندان متکي به خود داشته باشند، اما اتخاذ بعضي روش ها گاهي نتيجه ي عکس مي دهد و مشکل را بيشتر مي کند. با در نظر گرفتن روش مناسب و مشارکت صحيح والدين مي توان به هدف فوق دست يافت.

مسؤوليت پذيري

اگر مي خواهيد در کنار فرزند خود يک بار ديگر همه ي سال هاي مدرسه را تجربه کنيد و يک ديپلم ديگر بگيريد، او را به خودتان وابسته کنيد! البته نتيجه اين خواهد شد که فرزند شما ممکن است اصلا ديپلم نگيرد. بعضي از والدين خود را مسؤول انجام تکاليف فرزند مي دانند و در کنار او براي انجام تکاليف جا خوش مي کنند. ساعت شروع و خاتمه ي انجام تکاليف را تعيين مي کنند و ... بطوري که اگر يک روز در کنار فرزند خود نباشند، او کاملا انجام تکاليف را فراموش مي کند.

هر چند لازم است والدين در سال هاي اول دبستان نظارت کافي داشته باشد، اما برنامه ريزي و مسؤوليت پذيري را بايد به کودک آموزش دهند. پس والدين با نظارت مفيدي که براي انجام تکاليف دارند. کم کم کودک را مسؤوليت پذير بار مي آورند و به اين ترتيب در صورت عدم حضور والدين نيز احساس مسؤوليت براي انجام تکاليف وجود دارد. نتيجه نيز اين خواهد شد که در سال هاي بعدي نيز کودک خود جوش و خودکار خواهد بود و با افت تحصيلي مواجه نمي شود.


کودک چگونه تکاليف خود را انجام مي دهد؟

در بين کودکان مختلف، تفاوت در انجام تکاليف وجود دارد، بنابراين بايد قبل از اين که نسخه ي خاصي را براي کودک تجويز کنند به نحوه و روش انجام تکاليف توسط آنان توجه شود. دقت کنيد در چه وقت و در چه مدت زماني کودک بدون کمک شما تکاليفش را انجام مي دهد و درحين انجام کار دچار حواس پرتي و خيالبافي مي شود.

ارتباط والدين با اولياء مدرسه

در دوران ابتدايي ارتباط والدين و معلم مدرسه بايد بيشتر از مقاطع بالاتر باشد، چرا که کودکان در اول يادگيري هستند و آشنايي با روش معلم در ياري فرزند مي تواند بسيار موثر باشد. هدف معلم را بشناسيد و مشکلات وضعف هاي فرزند خود را نيز شناسايي کنيد.

برنامه ريزي
براي رسيدن به هدف، در همه ي کارها نياز به برنامه ريزي وجود دارد. يک برنامه ي منظم براي انجام تکاليف کودک را از بلاتکليفي خلاص مي کند. پس برنامه را توسط خودش بنويسيد و در جايي مناسب که بيشتر به نظر مي رسد، نصب کنيد.


برنامه ريزي والدين

در طول مدت تحصيل فرزندان، خود را با آن ها وفق دهيد و براي گردش و ديد و بازديد هر زماني را اختصاص ندهيد. سعي کنيد اين گونه برنامه ريزي ها مقارن با زمان انجام تکاليف فرزندان نباشد. برهم زدن برنامه ي درسي فرزندان موجب مي شود نظم آن ها مختل شده و در ادامه ي مسير تمايلي به انجام برنامه نداشته باشند.

نحوه هماهنگي والدين در دروس

وقتي فرزند شما در انجام تکاليف کمک خواست پاسخ سؤالات را به راحتي در اختيارش قرار ندهيد. بلکه او را راهنمايي کنيد تا خودش بتواند به جواب برسد. به اين ترتيب او را فعال کنيد تا از توانايي هاي خود استفاده کند و اعتماد به نفسش نيز افزايش يابد. و همچنين مطالب بيشتر در خاطرش باقي مي ماند.

هدايت تشويقي


يکي از مهم ترين عوامل کمک کننده به موفقيت کودک در زمينه هاي مختلف، تشويق است. چنانچه کودک در مقابل انجام به موقع و درست برنامه ريزي، در حد قابل قبول مورد تشويق قرار گيرد (دادن ستاره برچسب و...) موجب دلگرمي و جديت بيشتر در انجام وظيفه مي شود.

ايجاد فضاي مناسب براي انجام تکاليف

بعضي افراد براي درس خواندن به محيط اطراف توجه نمي کنند و ترجيح مي دهند در مقابل تلويزيون، روي تختخواب و... اقدام به درس خواندن کنند، در صورتي که بخش زيادي از حواس آنان متوجه محيط و انجام تکاليف طولاني و طاقت فرسا خواهد شد. پس مکان نتايج بهتري خواهد داشت. گذاشتن دفتر و کتاب روي ميز تحرير يا سطحي که از زمين بالاتر باشد و به کمر آسيب نرساند، نيز توصيه مي شود.

بررسي عملکرد

پس از مدتي با حضور فرزند خود عملکردش را بررسي و نقاط ضعف و قوت او را در کمال مهرباني يادآور شويد. از تخريب شخصيت، تأکيد بر کم کاري ها و ناتواني هايش جداً خودداري کنيد. صبور باشيد و سعي کنيد تغييرات را در او کم کم به وجود آوريد. حتما تغيير روش، مدت زمان مي خواهد.

 

نویسنده: دکتر بهادر قيم

منبع: نشريه 7 روز زندگي شماره 126

 


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:, توسط غلامی

 


همه چیز از فکرتان شروع می شود. این سیستم اعتقادی شما و طرز تفکرتان است که زندگی امروزتان را شکل می دهد. اگر زندگی متوسط الحالی را می گذرانید به خاطر تصمیمات بدی است که اتخاذ کرده اید. و تصمیمی که گرفتید هم از طرز تفکر و باورهایتان سرچشمه می گیرد.

درنتیجه، اگر می خواهید به موفقیت دست پیدا کنید، باید اول از فکرتان شروع کنید. طرز تفکر افراد موفق را الگوی خود قرار دهید و مطمئن باشید که شما هم مثل آنها نتیجه عالی به دست خواهید آورد.

طرز فکر 1: همه انسانهای موفق مسئولیت پذیر هستند. مهم نیست چه اتفاقی بیفتد، افراد موفق مسئولیت آنرا به گردن می گیرند. هیچوقت اقتصاد یا کس دیگری را در کسادی کارشان مقصر نمی کنند. درعوض، با قبول اشتباه خود مسئولیت آن را پذیرفته و به فکر بهبود وضعیت می افتند. افراد موفق می دانند که اگر دیگران را مقصر بدانید یا مسئولیت را گردن این و آن بیندازید، قدرت کنترل موقعیت را از دست خواهید داد.

طرز فکر 2: همه انسانهای موفق به کار خود متعهدند. موفقیت اتوماتیک وار به دست نمی آید؛ از آسمان به زمین نمی افتد. باید برای به دست آوردن چیزهایی که در زندگی می خواهید، 100% به کارتان تعهد داشته باشید. خیلی ها فقط رویای موفق شدن را در سر می پرورانند، امیدوارند که موفق شوند، آروزیشان موفقیت است اما هیچوقت به کارشان متعهد نمی شوند. لحظه ای که تصمیم می گیرید و 100% به کاری متعهد می شوید، دیگر هر کاری که لازم باشد برای رسیدن به آن انجام می دهید.

طرز فکر 3: همه انسانهای موفق جرات تصمیم گیری برای موفقیت در زندگی را دارند. می دانید، موفق شدن جرات و جسارت می خواهد. اگر فرصتی پیش رویتان است، برای استفاده از آن نیاز به جرات و شهامت دارید. این مسئله مخصوصاً در موفقیت های مالی بسیار مهم است. قبل از اینکه کار و بیزنسی را شروع کنید، باید جرات بله گفتن به آن و شروع آنرا داشته باشید.

با دنبال کردن این سه طرزفکر افراد موفق، امیدواریم که بتوانید به هرچه در زندگی می خواهید برسید.

موفقیت تصادفی نیست

موفقیت هیچوقت تصادفی اتفاق نمی افتد. البته ممکن است که در طول مسیر کمی شانس با شما همراه شود و در یک موقعیت خوب قرارتان دهد اما بادوام نیست. موفقیت از آن کسانی می شود که روی شانسشان سرمایه گذاری می کنند و احتمال شکست خود را پایین می آورند.

اگر به بعضی از موفق ترین افراد دنیا نگاه کنید می فهمید که اکثر آنها از هیچ به آنجا رسیده اند. خیلی از آنها بچه یتیم هایی بوده اند که حتی نمی توانستند سالی یک حمام درست و حسابی بگیرند. اما چطور ممکن است کسی که چنین شانس بدی در زندگی خود داشته است، به چنان موفقیتی دست پیدا کند؟

ساده است، چون موفقیت هیچوقت تصادفی اتفاق نمی افتد. خیلی از این افراد با تلاش بی وقفه به موفقیت دست پیدا کرده اند چون انتخاب دیگری نداشته اند. این سخت کوشی برایشان به شکل عادت در آمده و هیچوقت حتی وقتی زندگی مرفهی برای خود تهیه کردند هم دست از تلاش برنداشته اند. کار سخت، هوشمندانه و داشتن دوستان زیاد آنها را به این پله رسانیده است.

اینها عناصر موفقیتند که در اختیار همه است، حتی اگر خیلی افراد نخواهند که این اصول را بپذیرند. از این گذشته همه ما در انتخابمان آزادیم. می توانیم تصمیم بگیریم که موفق شویم یا شکسته بخوریم، انتخاب با ماست.

موفقیت تصادفی نیست. هیچکس نیست که بدون تلاش و ذکاوت توانسته باشد به موفقیت دست پیدا کند. این خودتان هستید که می توانید تصمیم بگیرید که در زندگیتان موفق باشید یا ناموفق. انتخاب با شماست.

 

 


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:, توسط غلامی

استمنا یا اونانیسم یا ماستور باسیون یا خود ارضایی

   مدیر   وبلاگ: این مقاله کاملی است که به صورت بی طرفانه به بررسی خود ارضایی پرداخته . لطفا همه مقالات را بخوانید


    “سایت پزشکان بدون مرز ”

 

استمنا یا اونانیسم یا ماستور باسیون یا خود ارضایی یا به اصطلاح عوام جلق عبارت است از سکس با خود تا سر حد ارضاء شدن که بیشتر توام با خیال بافی صورت می گیرد . خود ارضایی در قبل از ازدواج یک امر طبیعی و بدلیل کمبود رابطه جنسی میباشد و در نزد هر دو جنس شایع است . نوجوان و جوان مدتی بعد از بلوغ کم کم تحت فشار جسمی قرار خواهد گرفت و حتی در صورت عدم اقدام به این مورد در هنگام خواب  تخلیه و ارگاسم صورت خواهد گرفت . لازم به ذکر است زمان اولین خود ارضایی در افراد مختلف گوناگون است و حتی خود ارضایی در کودک ۲ ساله نیز گزارش شده است . انسان تنها موجودی نیست که خود ارضایی می کند، و  در میمونها نیز این مورد مشاهده شده است .

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, توسط غلامی

 

 

چگونه باید برای کنکور در س بخوانیم

 

 

 

 

 

 

نويسنده: آيلر قزل

يکي از بزرگترين دغدغه هاي ذهني داوطلبان اين است که به چه روشي بايد براي کنکور، درس بخوانند .

آيا بايد متفاوت از دوران مدرسه درس بخوانند ؟
آيا حتما" بايد از کلاسهاي کنکورو روشهاي تستي استفاده کنند؟
آيا بايد از کتابها و جزوات خاصي استفاده کنند؟
آيا بايد خط به خط مطالب را حفظ کنند؟
آيا بايد شب و روز درس بخوانند؟
آيا بايد از خواب و خوراک و ورزش و تفريح بگذرنند؟
چه بايد کرد ؟ کدام راه به موفقيت در کنکور ختم مي شود ؟ و .....
از اين به بعد سعي مي کنم ، جواب اين سوالات را به همراه مطالب جديد و دانستنيهاي مفيد در هر مقاله بگنجانم .
ولي براي شروع، اضطرار بحث چگونگي درس خواندن ، بيشتر محسوس است .

اولا" به علت مهم بودن معدل در کنکورهاي سال آينده، بايد در طول تحصيل بسيار خوب و عميق درس بخوانيد و با معدل عالي ديپلم بگيريد ، در راستاي همين برنامه سازمان سنجش هم با مفهومي کردن سوالات در يکي دو سال اخير داوطلبان کنکور را به خواندن دقيق کتب درسي و عدم استفاده از روشهاي کوتاه و تستي تشويق کرده است .

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:, توسط غلامی

شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي واحدهاي بين المللي دانشگاه ها

مطلب ذيل از دفترچه انتخاب رشته كنكور سال 90 نقل شده است

* دانشگاه تهران  پرديس بين الملل كيش

شرايط لازم براي پذيرش دانشج و : 1- دارا بودن مدرك پي ش دانشگاهي نظام جديد و يا ديپلم كامل متوسطه نظام قديم ( 12 سال) و يا معادل آن از ساير كشورهاي جهان به

تأئيد مراجع ذيربط . 2- دارا بودن حداقل معدل كل 14 از 20 در دوره پيش دانشگاهي و معدل كل 15 از 20 در كارنامه ديپلم متوسط نظام جديد و قديم . 3- دارا بودن حداقل

ميانگين نمره 14 از 20 در دروس مرتبط با رشته مورد نظر در دوره سه ساله دبيرستان بر اي نظام جديد و دوره چهار ساله دبيرستان براي نظام قديم . تبصره: بررسي انطباق و

معادل سازي مدارك تحصيلي داوطلبان خارجي با شرايط مزبور مبتني بر اعلام نظر رسمي مراجع ذيصلاح وزارت آموزش و پرورش خواهد بود . 4- كسب حداقل نمره 70 در

تبصره 1: در صورت نداشتن .TOLIMO يا 500 در آزمون IELTS يا 5 در آزمون TOEFL آزمون استاندارد زبا ن انگليسي دانشگاه تهران ) يا 500 در آزمون ) Utest آزمون

حداقل نمره زبان در آزمون هاي مذكور به داوطلباني كه ساير شرايط را داشته باشند پذيرش مشروط داده خواهد شد و ثبت نام قطعي منوط به كسب حداقل نمره زبان به شرح

فوق مي باشد. تبصره 2: پرديس بين المللي كيش از داوطلبان فاقد حداقل نمره زبان، امتحان تعيين سطح به عمل خواهد آورد و كلاس هاي زبان به صورت فشرده با هزينه

داوطلبان برگزار خواهد شد. شرط پذيرش قطعي اين دسته از داوطلبان كسب نمره قبولي خواهد بود.

ويژگي هاي دوره : 1- مدرك فارغ التحصيلي مدرك رسمي دانشگاه تهران مي باشد. 2- مجري آموزشي دوره ها و تعداد واحدهاي هر رشته و مقطع تحصيلي مطابق با چارچوب ها

و ضوابط آموزش عالي و دانشگاه تهران خواهد بود . 3- محل تحصيل در جزيره كيش بوده و حضور در كلاس ه ا الزامي اس ت. 4- پذيرفته شدگان ملزم به حضور منظم در تمام

كلاس ها خواهند بود . 5- دانشجويان در صورت كسب نمرات ممتاز در طول دوره تحصيلي در اين پرديس از تخفيف لازم در مورد شهريه برخوردار خواهند شد . 6- هزينه هاي

دوره اعم از شهريه ثابت و متغير، شهريه دروس پيش نياز، پايه و دوره زبان انگليسي و همچنين بررسي فرم درخواست، هزينه تردد و ساير هزينه هاي اقامتي به عهده دانشجويان

خواهد بود. 7- در صورت ضرورت براي تقويت پايه علمي و كسب موفقيت بيشتر، دروس پايه و پيش نياز با هزينه دانشجويان ارائه مي گردد.

شهريه هر نيمسال تحصيلي بدون احتساب هزينه خوابگاه، غذا و بيمه و .... به شرح جدول ذيل م يباشد

رشت ه هاي تحصيلي شهريه ثابت ميانگين شهريه متغير به ازاي هر واحد

1 ريال /125/ 22 ريال 000 /500/ گروه فني و مهندسي و گروه علوم پايه 000

1 ريال /162/ 21 ريال 500 /375/ گروه هنر 000

1 ريال /162/ 18 ريال 500 /000/ گروه علوم انساني 000

* تذكر خيلي مهم: ضمناً افزايش يا كاهش تا 30 % شهريه هاي مصوب با تصويب هيأت رئيسه و تأييد رياست محترم دانشگاه، قابل انجام خواهد بود.

0764- 4430055 دورنگار: 4432934 - 79416 تلفن: 4432933 و 4433662 و 56 - نشاني: جزيره كيش  بلوار ميرمهنا  ابتداي خيابان نيايش. كدپستي: 55665

* واحدهاي بي نالمللي دانشگاه هاي علوم پزشكي

شيوه پذيرش : پذيرش دانشجو به صورت نيمه متمركز است كه به ميزان 5 برابر ظرفيت اعلام شده از ميان داوطلبان به واحدهاي مربوطه معرفي خواهند گرديد و پس از انجام

مصاحبه و تأمين شرايط، اسامي داوطلبان نهايي اعلام خواهد شد.

2- دارا بودن سلامت جسماني و رواني براي . الف) شرايط عمومي: 1- دارا بودن شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در دفترچه راهنماي شماره ( 1) آزمون سراسري سال 1390

. تحصيل در رشته مورد علاقه بر مبناي جدول نقص عضو غيرمؤثر مندرج در دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي (شماره 2) آزمون سراسري سال 1390

ب) شرايط اختصاصي : 1- دارا بودن حداقل معدل كتبي ديپلم 16 براي مقطع دكتراي حرفه اي و معدل 15 براي مقطع كارشناسي . 2- مجاز بودن به انتخاب رشته در

3- تسلط به زبان انگليسي كه توسط دانشگاه مربوطه تعيين خواهد شد . 4- داوطلبان بايستي قادر به پرداخت شهريه باشند . . دوره هاي روزانه آزمون سراسري سال 1390

جزئيات و نحوه چگونگي پرداخت شهريه در وب سايت واحدهاي مذكور درج مي گردد. ميزان شهريه بر اساس مصوبات هيأت امناء دانشگاه هاي مربوطه هر ساله تعيين و اعلا م

مي گردد. 5- دانشجو موظف به پرداخت هزينه هاي تسهيلاتي و رفاهي به طور جداگانه مي باشد.

تذكرات: 1- محل تشكيل كلاس هاي دروس تئوري و علوم پايه در شعب بين المللي مي باشد. 2- از لحاظ برگزاري امتحانات، دانشجويان تابع مقررات آموزشي كشور مي باشند .

-3 امتحانات جام ع طبق روال معمول كشوري و مطابق آزمون هاي جامع كشوري خواهد بود . 4- زبان رسمي دانشگاه بين المللي، زبان فارسي مي باشد . 5- هرگونه انتقال و

ميهمان شدن از شعب بين المللي به دانشگاه ها و دانشكده هاي علوم پزشكي داخل كشور، ممنوع مي باشد. 6- در پايان دوره به دانش آموختگان مدرك تحصيلي مشابه ديگر

دانشگاه، اعطاء خواهد گرديد. « واحد بين المللي » دانشجويان همان دانشگاه ها و با مهر

مشخصات شعب بين المللي:

www.hums.ac.ir . -1 واحد بين المللي دانشگاه علوم پزشكي بندرعباس واقع در جزيره قشم

www.aras.ac.ir .( -2 واحد بين المللي دانشگاه علوم پزشكي تبريز واقع در شهرستان جلفا (منطقه آزاد ارس

www.tums.ac.ir . -3 واحد بين المللي دانشگاه علوم پزشكي تهران واقع در جزيره كيش

http://fpgid.ajums.ac.ir .( -4 واحد بين المللي دانشگاه علوم پزشكي جند يشاپور اهواز واقع در منطقه آزاد اروند (آبادان

www.zbmu.ac.ir . -5 واحد بين المللي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان واقع در چابهار

www.ib.sbmu.ac.ir . -6 واحد بين المللي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تهران واقع در جزيره قشم

www.sums.ac.ir . -7 واحد بين المللي دانشگاه علوم پزشكي شيراز واقع در جزيره كيش

www.bu.kmu.ac.ir . -8 واحد بين المللي دانشگاه علوم پزشكي كرمان واقع در شهرستان بم

www.gums.ac.ir . -9 واحد بين المللي دانشگاه علوم پزشكي گيلان واقع در شهرستان بندر انزلي

www.mazums.ac.ir . -10 واحد بين المللي دانشگاه علوم پزشكي مازندران واقع در شهرستان رامسر

www.ssu.ac.ir . -11 واحد بين المللي دانشگاه علوم پزشكي يزد واقع در شهرستان احمدآباد مشير


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:, توسط غلامی

راهنمایی ومشاوره گروهی

تعاریف راهنمایی ومشاوره گروهی:

درراهنمایی انفرادی،مشاوربا یک مراجع سروکاردارد وبه جمع آوری اطلاعات وشناسایی فرداقدام می کند.درحالیکه درراهنمایی گروهی تعداد مراجعان بیش یک نفراست.راهنمایی گروهی تجمع افراداست که برای رسیدن به هدف ویاهدفهای معینی فعالیت می کنند.درراهنمایی گروهی هدفها،نوع عضویت،نوع رهبری،وموقعیت گروه ازعواملی تعیین کننده اند

هدف راهنمائي گروهي

به نظرماهلر(1969)هدف اصلی راهنمایی گروهی کسب اطلاعات درزمینه گروهی فعالیت سازمان یافته ای است که ازایجادمشکل پیشگیری می کند.مثلاًبا ارائه اطلاعات شغلی به صورت گروهی،به دانش آموزان ومراجعان کمک می شودتا حتی الامکان انتخابهای نادرست انجام ندهندودرآینده بامشکلاتی مواجه نگردند.لذافعالیتهای راهنمایی جنبه پیشگیری دارند

تعداد شركت كنندگان در راهنمائي گروهي

تعدادشرکت کنندگان درراهنمایی گروهی معمولاًبیست تاسی وپنج نفرمی باشدودرصورت وجودامکانات کافی می توان این عده راافزایش داد.

رهبر گروه كيست

درانجام راهنمای گروهی رهبرگروه به تخصص وتبحرخاصی نیاز ندارد.زیرا درچنین گروهی حل مشکل ویامسئله عاطفی وروانی مطرح نیست وتقریباًهر فردی می تواندراهنمایی گروهی رااجرا کند.معلم نیز ازعهده انجام راهنمایی گروهی بخوبی برمی آید.

لوازم مورد نياز                                           بقيه مقاله را در ادامه مطلب بخوانيد



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, توسط غلامی

 

آزمونی برای تشخیص کودکان بیش فعال

خیلی از پدر و مادرها فکر می‌کنند اگر فرزندشان جنب و جوش زیادی داشته و بازیگوش باشد، حتما بیش‌فعال است...


اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی، مشکل بسیاری از کودکان و البته نگرانی بسیاری از والدین است.


بعضی از والدین برعکس، حتی شیطنت و خرابکاری مفرط کودکشان را جدی نمی‌گیرند و آن را به حساب تیزهوشی و کنجکاو بودن او می‌گذارند.

این آزمون به شما کمک می‌کند دریابید فرزندتان به مشکل بیش‌فعالی و کم‌توجهی دچار است یا نه.

هنگام جواب دادن به سوال‌های زیر، این نکته‌ها را در نظر داشته باشید:

• سن فرزندتان را در نظر بگیرید.

• رفتار فرزندتان را در 6 ماه گذشته ملاک پاسخ دادن قرار دهید.

• توجه کنید که این آزمون به تنهایی نباید ملاک تشخیص یا درمان یک کودک باشد.

گزاره‌های زیر را بخوانید و برای هریک، یکی از گزینه‌های روبه‌رو را انتخاب کنید (امتیاز هریک از گزینه‌ها در مقابل آنها نوشته شده) و در نهایت، مجموع امتیازهایتان را حساب کنید و تفسیر آزمون را بخوانید.


قسمت اول:

بقیه در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, توسط غلامی

8 نکته برای سالم زیستن

1-سالم خوردن: ضرب المثل معروفی است که می گوید: شما آنچه می خورید همان هستید این بدان معناست که چنانچه شما آگاهی داشته باشید که چه بخورید و چه بیاشامید می توانید تأثیر مفید بر روی سلامتی سم و ذهن شما بگذارد. از خوردن چربی، کلستروم و سدیم که عموماً ریسک بیماریهای قلبی را بالا می برند بایستی پرهیز کنید.

 2-صبح خوابیدن:خواب نامنظم اغلب منتهی به بی قراری و عدم تمرکز حواس می شود بایستی با تجربه ریتم خواب/ بیداری صبح را برای خود بیابیم.

3-ریلکس بودن: تنش و فشارهای وارده باعث افزایش استرس و ترشح هورمونها در بدن شده و نهایتاً باعث ازدیاد فشار خون، چربی یا قند خون می شود. روش های مختلف ریلکسیشن را تجربه کنید.

4- تحرک داشتن: ورزش مانعی برای کاهش نیروی عضلانی شده و همچنین باعث تقویت سیستم قلبی عروقی می گردد. پس سعس کنید همواره به بدنتان  تحرک بدهید.

5-پیشگیری: مطمئن باشید بدن شما تمام موارد مورد نیاز خود از قبیل: ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب را دریافت میکند، بنابراین رمز پیشگیری را از طبیعت بیاموزید تا بیمار نشوید.

6-زیستن در زمان حال: شما در اینجا و اکنون قرار دارید در هر لحظه زوائد را از ذهنتان بیرون بریزید و بپذیرید چیزهایی را که نمی توانید تغییر  دهید.

 7-عشق ورزیدن:عشقی را که شما ابراز می دارید به خودتان باز می گردد در کنار افراد عاشق باشید و همه را دوست بدارید.

8-مثبت اندیشی: تفکرات منفی  بیشتر از آنچه که هست نتیجه منفی خواهد داشت. سرنوشت خود را با منفی گرائی خراب نکنید. همیشه مثبت اندیشه کنید.

 


نوشته شده در تاريخ جمعه 12 خرداد 1391برچسب:, توسط غلامی

   
مطالعه مشارکتی  
   
از دیر باز روش با هم مطالعه کردن یکی از روش های شناخته شده

از دیر باز روش با هم مطالعه کردن یکی از روش های شناخته شده و موثر یادگیری در میان دانش آموزان  و دانشجویان بوده است.

در روش مطالعه مشارکتی یادگیرندگان به صورت دو نفری با هم کار میکنند و به نوبت خلاصه  مطالبی را که میخوانند برای هم میگونید (دانسرو, 1985).ابتدا یکی از دو نفر یاد گیرنده نقش توضیح دهنده را به عهده میگیرد و نفر دوم وظیفه اش گوش دادن است ؛ و در نوبت بعد نفر دوم توضیح میدهد و نفر اول گوش میکند. مراحل روش مطالعه مشارکتی به شرح زیرند:

1.       به صورت تصادفی , مثلا به وسیله بالا انداختن یک سکه , تصمیم بگیرند که التدا چه کسی توضیح دهنده و چه کسی گوش دهنده باشد, بعد شروع به مطالعه کنید.

2.       پس از اینکه مطالعه قسمتی از متن (حدود 500 تا 600 کلمه) را به پایان رساندید, خواندن را متوقف کنید.

3.       توضیح دهنده خلاصه متنی را که خوانده است با صدای بلند برای دوستش (گوش دهنده ) توضیح میدهد, و این کار روا بدون نگاه کردن به متن انجام میدهد. دراین خلاصه باید تمامی نکات  و مفاهیم مهم و اساسی گنجانیده شوند.

4.       پس از آنکه توضیح دهنده کار خلاصه  کردن را به پایان رسانید, گوش دهنده با نگاه کردن به متن اقدامات زیر را انجام می دهد:

الف - نکات مهمی را که در خلاصه  ارائه شده جا افتاده اند بیان میکند و اشکالات و کج فهمی ها را بر طرف مینماید.

ب – به کمک ربط دادن مطالب جدید با مطالبی که قبلا یاد گرفته است , به یاد آوری و درک مطالبت کمک میکند , همچنین در صورت لزوم از شکل و طرح و رسم نیز میتواند سود ببرد

5.       توضیح دهنده میتواند به گوش دهنده در تصحیح و یادآوری مطلب کمک کند.

6.       پس از آنکه خلاصه آولین بخش , نقش خود را عوض کنید و این بار نفر دوم به خلاصه کردن متن بپردازد , و مراحل فوق را تکرار کنید. با این تغییر نقش به مطالعه ادامه بدهید تا اینکه همه متن خوانده و فهمیده شود.

 

پژوهش هایی که درباره اثر بخشی روش مطالعه مشارکتی انجام گرفته (از جمله مکدونالد و همکاران , 1985, به نقل اسلاوین , 1991) نشان داده اند دانش آموزان و دانشجویانی که به این طریق مطالعه میکنند از کسانی که مطلب رو برای خودشان خلاصه میکنند یا صرفا به مطالعه مطالب میپردازند بیشتر می آموزند و آموخته ها را برای مدت طولانی تری در یاد نگه میدارند.

روش مطالعه مشارکتی برای هر دو نفر شرکت کننده موثر است , اما جالب اینجاست که همواره سهم توضیح دهنده از یاد گیری بیشتر از سهم گوش دهنده است.

 منبع http://www.roshd.ir


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, توسط غلامی

7عادت افراد برتر

آیا دوست دارید بر زندگی چیره شده و بهترین باشید؟ مطمئناً همه ما اینطور هستیم. ما به دنیا آمده‌ایم که بهترین باشیم و بهترین زندگی را برای خود بسازیم.

من وقتی دبیرستانی بودم، چندان شاگرد خوبی نبودم. از مدرسه گریزان بودن، تکالیفم را انجام نمی‌دادم و در امتحانان هم چندان موفق نبودم. خیلی تنبل بودم و اصلاً انگیزه‌ای برای مدرسه رفتن نداشتم. اما بعد از مدتی فهمیدم که این آن چیزی نیست که دوست دارم باشم. این آن زندگی نبود که دوست داشتم داشته باشم. اطرافیانم مدام از من انتقاد می‌کردند و به اندازه کافی سرزنش آنها را شنیده بودم. آن زمان بود که تصمیم گرفتم از آن به بعد همه چیز را در اطرافم تغییر دهم.

به همین دلیل وقتی وارد دانشگاه شدم، سعی کردم بهترین باشم. به همین ترتیب بود که سه سالی که در دانشگاه تجارت می‌خواندم جزء دانشجویان برتر بودم. در آخر بعنوان بهترین دانشجو در رشته خودم فارغ‌التحصیل شدم. وقتی شروع به کار کردم، وارد یکی از برترین شرکت‌های بازاریابی و مارکتینگ شده و در چند سالی که آنجا مشغول بودم، نتایجی عالی به ارمغان آوردم.

دو سال بعد، کارم را برای دنبال کردن عشق واقعی‌ام به رشد و پیشرفت فردی رها کردم. یک وبلاگ راه‌اندازی کردم که در آن بهترین توصیه‌هایم را مطرح می‌کردم تا به دیگران کمک کنم به پیشرفت فردی دست پیدا کرده و بهترین زندگی را برای خود بسازند.

بعد از سالها تلاش برای دستیابی به پیشرفت فردی، کار کردن با بهترین‌ها در رشته خودشان و مشاهده آنها، فهمیدم که عادات جهانی وجود دارد که باعث می‌شود افراد به برتری فردی دست یابند. همانطور که ارسطو می‌گوید، "ما همان هستیم که مکرراً انجام می‌دهیم. به این ترتیب، برتری یک عمل نیست، یک عادت است."

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, توسط غلامی

 
بكارگيري مشاوران در امور اجرايي امتحانات(مراقبت) ممنوع است .
 

 

 


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, توسط غلامی

آیا می خواهید فرزندتان نابغه باشد؟

آیا می خواهید فرزندتان نابغه باشد؟
در واقع با اینکه هوش پدیده‌ای ژنتیک و استعدادی خدادادی است، توانایی‌های ذهنی افراد طی دوران زندگی و از دوران کودکی آنها کم‌کم شکل می‌گیرد.

 


براساس تحقیقات علمی‌انجام شده، با به کار‌بردن روش‌ها و برنامه‌ریزی‌های خاصی در زندگی روزمره و در فضای آموزشی کودکان، می‌توان قدرت تفکر و هوش آنها را پرورش داد. شما هم می‌توانید از این ۹ روش برای باهوش‌تر کردن فرزندتان استفاده کنید.

 بازی برای هوش
شطرنج، جدول، پازل و دیگر بازی‌های فکری، همگی برای مغز کودک همچون ورزش هستند. بازی‌هایی مانند سودوکو (جدول اعداد) علاوه بر اینکه می‌توانند سرگرمی ‌لذت‌بخشی برای کودک شما باشند، تقویت‌کننده توانایی تفکر استراتژیک، حل مشکلات و تصمیم‌گیری در وضعیت‌های پیچیده هستند.

انواع بازی‌های فکری را در خانه داشته باشید و علاوه بر این، گاهی مسائلی را به طور خیالی طرح کنید و برای حل این مشکلات و مسائل ساختگی، از کودکان‌تان کمک بخواهید. بگذارید با وضعیت‌های دشوار و موقعیت‌های پیچیده تصمیم‌گیری مواجه شده و راه‌های پیشنهادی خود را برای حل مسائل به شما بازگو کنند.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, توسط غلامی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک