مشاوره دبیرستان شهید بهشتی نورآباد دلفان
 
علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



Alternative content




چگونه برای کنکور درس بخوانیم

نويسنده: آيلر قزل
يکي از بزرگترين دغدغه هاي ذهني داوطلبان اين است که به چه روشي بايد براي کنکور، درس بخوانند .
آيا بايد متفاوت از دوران مدرسه درس بخوانند ؟
آيا حتما" بايد از کلاسهاي کنکورو روشهاي تستي استفاده کنند؟
آيا بايد از کتابها و جزوات خاصي استفاده کنند؟
آيا بايد خط به خط مطالب را حفظ کنند؟
آيا بايد شب و روز درس بخوانند؟
آيا بايد از خواب و خوراک و ورزش و تفريح بگذرنند؟
چه بايد کرد ؟ کدام راه به موفقيت در کنکور ختم مي شود ؟ و .....
از اين به بعد سعي مي کنم ، جواب اين سوالات را به همراه مطالب جديد و دانستنيهاي مفيد در هر مقاله بگنجانم .
ولي براي شروع، اضطرار بحث چگونگي درس خواندن ، بيشتر محسوس است .

اولا" به علت مهم بودن معدل در کنکورهاي سال آينده، بايد در طول تحصيل بسيار خوب و عميق درس بخوانيد و با معدل عالي ديپلم بگيريد ، در راستاي همين برنامه سازمان سنجش هم با مفهومي کردن سوالات در يکي دو سال اخير داوطلبان کنکور را به خواندن دقيق کتب درسي و عدم استفاده از روشهاي کوتاه و تستي تشويق کرده است .

اين جملات را شايد خيلي شنيده باشيد :



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:, توسط غلامی
5 نکته طلايي براي کنکوري ها

دانش آموز دوره پيش دانشگاهي در رشته رياضي و فيزيک هستم با اين که امسال کنکور دارم و بايد حسابي درس بخوانم ولي تنبلي و افکار گوناگوني که در ذهن دارم مانع درس خواندنم مي شود، چه کنم؟

دوست من براي موفق شدن در کنکور سراسري چند ايستگاه زماني براي تجديد نظر و شروع دوباره مطالعه وجود دارد و شما و تمامي دوستان سال چهارمي (پيش دانشگاهي) اکنون در ايستگاه زماني مناسب قرار گرفته ايد. توصيه مي کنم اگر قصد داريد براي کنکور آماده شويد و تا به حال اقدام جدي انجام نداده ايد از اين فرصت باقي مانده استفاده لازم را ببريد. از آن جا که بي برنامگي و نبود نقشه راه باعث مي شود گاهي احساس بي انگيزگي کنيم ،توصيه مي کنم با در نظر گرفتن موارد زير يک فرصت دوباره به خود بدهيد:

1- بلافاصله پس از اتمام امتحانات ترم اول يک هفته را به صورت فشرده به جمع بندي و زدن تست مطالب درسي ترم اول اختصاص دهيد و پرونده اين بخش از درس ها را ببنديد.

2- ترم دوم را پا به پاي کلاس درس بخوانيد و به خود مجوز نفهميدن مطالب و مطالعه سطحي را ندهيد و همگام با کلاس پيش برويد. عقب افتادن در دروس ترم دوم گاهي قابل جبران نيست.

3- زمان باقي مانده يعني بهمن و اسفند و دو هفته اول فروردين را به مطالعه دروس پايه اختصاص دهيد؛ به اين صورت که با تقسيم بندي منابع به 5/2 ماه سعي کنيد تا آزمون جامع مرحله اول سازمان سنجش دروس پايه را بخوانيد.

4- شما با اين سه گام و تکنيک مي توانيد خودرا براي کنکور آماده کنيد. يادتان باشد تست زني دوره اي از منابع ترم اول و مطالعه دروس ترم دوم همگام با کلاس را جزو اولويت هاي مطالعه خود قرار دهيد.

5- بالطبع با اين برنامه ساعات بيشتري را بايد به درس خواندن اختصاص دهيد. به هيچ عنوان به خودتان مجوز تعلل و عقب انداختن زمان مطالعه را ندهيد و يادتان باشد که ياد خدا آرامش دهنده قلب هاست.


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:, توسط غلامی

ترک تحصیل اول دبیرستانیها جزو سنوات تحصیلی آنها منظورنمی‌شود

امکان بازگشت ترک‌تحصیل‌کرده‌های اول دبیرستان به مدرسه فراهم شد

» سرویس: اجتماعي - آموزش و پرورش
arash khamooshi (9 of 38).jpg

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان پایه اول متوسطه که به دلیل "غیبت غیرموجه " ترک تحصیل می‌کنند، می‌توانند در سال تحصیلی بعد ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند.

 

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» ایسنا، با اشاره به تصویب ماده واحده‌ای در هشتصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان پایه اول متوسطه که بعد از امتحانات نوبت اول به دلیل غیبت غیرموجه ترک تحصیل می‌کنند، می‌توانند در سال تحصیلی بعد با رعایت سایر شرایط برای تحصیل ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند.

 

وی با بیان اینکه ترک تحصیل این قبیل افراد جزو سنوات تحصیلی آنان منظور نمی‌شود، افزود: با تصویب این ماده واحده، تبصره 2 ماده 5 ، ماده 4 و بند 85 و تعاریف مربوط به فصل چهارم ضوابط سنجش و ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، آیین نامه آموزش دوره سه ساله متوسطه روزانه سالی واحدی اصلاح شد.

منبع :http://isna.ir


نوشته شده در تاريخ شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, توسط غلامی
به نوشته دیلی میل، معتادان این ماده تا 15 بار در روز از این ماده استفاده می‌کنند، همچنین بسته‌بندی‌های جذاب آن را با طرح‌هایی از شخصیت‌های کارتونی و قیمت 2 دلاری هر بسته، دلیل اصلی استفاده نوجوانان از هرویین پنیری است.
سرنخ: تریاک، هرویین، ماری‌جونا و... اینها مخدر‌های مرگباری هستند که هر روزه در سراسر جهان ده‌ها و صد‌ها انسان را به کام مرگ می‌کشانند، مخدر‌هایی که علت اصلی بسیاری از جنایت‌ها و فجایع هستند اما این مواد مخدر با‌وجود آنکه بسیار مرگبار هستند اما باز هم در مقابل مخدر‌های مرگبار دست‌سازی که قاچاقچیان روانه بازار می‌کنند چندان کشنده به حساب نمی‌آیند. امروزه قاچاقچیان و تبهکاران برای آنکه پول بیشتری به جیب بزنند، انواع مختلفی از مخدر‌های دست‌ساز را در آشپزخانه‌های خانگی ساخته و روانه بازار می‌کنند، مخدر‌هایی که حتی یک بار مصرف آنها می‌تواند فرد را به کام مرگ بکشاند. این گزارشی است از مرگبار‌ترین مخر‌های دست‌ساز دنیا.
کروکودیل

 
در میان داور‌های دست‌ساز و خانگی، کروکودیل یکی از وحشتناک‌ترین آنها به حساب می‌آید. این ماده مخدر تاثیری سه برابر هروئین داشته و قیمت بسیار پایینی دارد.
کروکودیل از ترکیب چند دارو با مواد شوینده خانگی و بنزین ساخته می‌شود. استفاده از این ماده مخدر باعث می‌شود تا رنگ پوست تغییر کرده و پوسته‌هایی مانند پولک روی پوست ایجاد شود و همین دلیل باعث شده تا نام این ماده مخدر کروکودیل باشد.

 
بر اثر استفاده از این ماده، تمام قسمت‌های بدن حتی رگ‌ها پوسیده شده و در مواردی استخوان‌ها نیز نمایان می‌شوند، این ماده مخدر خطرناک‌ترین ماده مخدر در سراسر دنیا اعلام شده است به طوری که میزان مرگباری آن 10 برابر دیگر مواد مخدر است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, توسط غلامی

برنامه امتحانات نهایی خرداد 92 کلیه دانش آموزان اعلام شد

برنامه کامل برگزاری امتحانات نهایی خرداد ماه 92 تمامی رشته‌های تحصیلی دوره‌های متوسطه و پیش دانشگاهی (نظری، فنی و حرفه‌ای) از سوی مرکز سنجش آموزش وپرورش اعلام شد.

دانلود برنامه امتحانات خرداد ماه ۱۳۹۲

به گزارش ایسنا، امتحانات نهایی دانش آموزان سال سوم متوسطه نظری سالی واحدی روزانه و نیم سالی واحدی (بزرگسالان)، پیش دانشگاهی و رشته‌های فنی و حرفه‌ای از 25 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و حداکثر تا 20 خرداد 92 به پایان می‌رسد.


مرکز سنجش آموزش و پرورش، با اعلام این که امتحانات در نوبت صبح و از ساعت هشت آغاز می‌شود، تاکید کرد: امتحان درس ادیان الهی (3) ویژه اقلیت‌های دینی ساعت 8 صبح روز چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه 92 برگزار خواهد شد.


بر اساس این گزارش، امتحانات نهایی خرداد ماه دوره پیش دانشگاهی از روز چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه اول خرداد ماه 92 و امتحانات نهایی سال سوم رشته‌های حرفه‌ای از 25 اردیبهشت تا چهارم خرداد ماه برگزار می‌شود و امتحانات نهایی خرداد ماه تمامی رشته‌های فنی که 25 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، روز دوشنبه ششم خرداد 92 به پایان م‌ رسد.
 


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, توسط غلامی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک