مشاوره دبیرستان شهید بهشتی نورآباد دلفان
 
علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 166231
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



Alternative content




 سخت نگیرید تا از زندگی لذت ببرید

برای خوشحال و خوشنود کردن دیگران به خودتان سختی ندهید. از عهده تان خارج است، هرچند ارزشش را هم ندارد. اما اگر می خواهید کار خوبی در حق کسی کنید، از عزیزانتان شروع کنید.

روزهای کودکیتان را به خاطر دارید؟
آن روزها هیچ چیز به نظرتان پیجیده نمی رسید. تنها چیزی که به آن فکر می کردیم مداد رنگی و شکلات و عیدی بود. چیزهایی که نمی دانستیم هیچ اهمیتی برایمان نداشتند چون به چیزهایی که احتمال داشت اذیتمان کنند کاملاً بی توجه بودیم.
 
اما هرچه سنمان بالاتر رفت نسبت به چیزهای اطرافمان حساسیت بیشتری پیدا کردیم. مثلاً زندگی و مرگ، دوست داشتن و جدایی، موفقیت و شکست. متوجه شدیم که تقریباً هر روز مجبوریم که نگران آدم ها و اتفاقات مختلف باشیم.

با اینحال، همیشه این را به یاد داشته باشید:
هیچوقت فکر نکنید که این چیزها مسئول احساس شما هستند. اتفاقات و موقعیت ها نیستند که آزارتان می دهند، این نگرش شما به آنهاست که چنین حسی ایجاد می کند.
 

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, توسط غلامی

 


در شاد بودن به خود نمره چند می دهی؟

جملات زیر را به دقت بخوانید و با توجه به اینکه تا چه اندازه احساسات شما را توصیف می‌كنند، به آنها نمره‌ای از صفر تا 5 بدهید. مقیاس نمره‌دهی به صورت زیر است.

1ـ ارتباط نزدیكم را با كسانی كه دوستشان دارم حفظ می‌كنم.

2ـ‌ با اعضای خانواده‌ام به خوبی كنار می‌آیم.

3ـ زندگی‌ام سرشار از عشق است.

4ـ به كارگیری استعدادهایم كمك بزرگی به دیگران می‌كند.

5ـ كارم را دوست دارم.

6ـ در كارم به خوبی از استعدادهایم بهره می‌برم.
 

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, توسط غلامی

تست روانشناسی اشکال هندسی و ریاضی

 


http://shirin.loxblog.com/upload/shirin/image/www_shirin_loxblog_com%20-%20%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86%204.gif


شاید شما هم جزو افرادى هستید که در دوران تحصیل درس هندسه برایتان هیچ جذابیتى نداشته و احتمالاً
از شنیدن نام آن بیزارید ولى چند لحظه این موضوع را فراموش کنید.
بعد ساده ترین اشکال هندسى را به خاطر بیاورید…



مربع، مستطیل، مثلث، دایره و منحنى. سپس خیلى سریع و بدون اینکه زیاد به مغزتان فشار بیاورید
شکلى را انتخاب کنید که بیشتر از همه مى پسندید . در حقیقت یک تست روانشناســـــــى
پیش روى شماقرار دارد که با توجه به انتخابتان بسرعت نشان مى دهد شما در زندگى
چه جور آدمى هستید و در چه مشاغلی احتمال موفقیتتان بیشتر است!

 





تست روانشناسی اشکال هندسی و ریاضی

. . .

http://www.upload.iran-forum.ir/files/pics/pic1/13308914341.jpg

. . .

شاید شما هم جزو افرادى هستید که در دوران تحصیل درس هندسه برایتان هیچ جذابیتى نداشته و احتمالاً از شنیدن نام آن بیزارید ولى چند لحظه این موضوع را فراموش کنید. بعد ساده ترین اشکال هندسى را به خاطر بیاورید…


مربع، مستطیل، مثلث، دایره و منحنى. سپس خیلى سریع و بدون اینکه زیاد به مغزتان فشار بیاورید شکلى را انتخاب کنید که بیشتر از همه مى پسندید. در حقیقت یک تست روانشناسى پیش روى شما قرار دارد که با توجه به انتخابتان بسرعت نشان مى دهد شما در زندگى چه جور آدمى هستید و در چه مشاغلی احتمال موفقیتتان بیشتر است!



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, توسط غلامی

 

عيد براي كنكوريها تعطيل نيست!
با آغاز تعطيلات نوروزي ،حساس‌ترين دوره آمادگي براي كنكور شروع مي شود. مسائل موجود در اين دوره مانند تعطيل شدن كلاس‌هاي مدرسه، جبران عقب‌ماندگي‌هاي درسي و...برنامه ريزي عيد را از ساير دوره‌ها متمايز مي‌كند. امسال به شكل ديگري به استقبال بهار مي‌رويم . خانه‌ي كنكوري‌ها بوي هميشگي عيد را ندارد، بويي از جنس كنكور دارد امسال نوروز تعطيل نيست امسال سال شماست . بايد حانه تكاني كنيد اما از نوع كنكوري آن. بايد اوضاع را مرتب كنيد. اضافه‌ها را از ذهن دور بريزيد، داشته‌ها را گردگيري و تميز كرده و به طور منظم در جاي مناسبي قرار دهيد. براي كنكوري‌ها بهار فصل رويشي دوباره است.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, توسط غلامی

بیشتر اوقات انتخاب رنگ مشکی نشان دهنده آن است که این افراد انسانهایی رویایی هستند که در فضایی شاعرانه ز ندگی می کنندودر عین حال بسیار دست ودلبازند وتلاش میکنند با هر آنچه دارند به کمک دیگران رفته وگرهی از مشکلات آنها باز کنند.آنها بسیار اجتماعی ظریف وساده پسند هستند.
لباس های تنگ: افرادی که لباس های تنگ میپوشند عموما افرادی مغرور و زود رنج اند. همچنین افرادی بسیار جذاب هستند.افرادی شایسته و معقول اند.

لباس های گشاد: افرادی که لباس های گشاد میپوشند افرادی بخشنده هستند به هیچ وجه حسود نبوده و دوستان زیادی دارند. فداکار و صادق نیز هستند.

لباس های تیره: افرادی که لباس های تیره میپوشند عموما افرادی خودخواه بود و بسیار خونسرد هستند به ندرت عصبانی می شوند و و سلیقه ی خوبی در انتخاب لباس دارند.

لباس های روشن: افرادی که لباس های روشن میپوشند افرادی فداکار و صادق هستند. افرادی مهربان و شوخ طبع هستند عاشق صلح و صفا و ارامش اند.
 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, توسط غلامی

این آسیب شناس و استاد دانشگاه افزود: طبق آمار، زندگی پسر با دختر بزرگتر از خود ادامه‌دار و پایدار نبوده و این ازدواج ها با مشکلات زیادی همراه است.
سایت ایرانو، یک آسیب شناس گفت: طبق آمار، زندگی پسر با دختر بزرگتر از خود ادامه‌دار و پایدار نبوده و این ازدواج ها با مشکلات زیادی همراه است.

مصطفی اقلیما رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران گفت: در حال حاضر آمار ازدواج پسر با دختر بزرگتر از خود در جامعه رو به افزایش است. یکی از مهم ترین دلایل این امر را می توان شرایط و موقعیت مساعد مالی دختر خانم دانست.

این آسیب شناس و استاد دانشگاه افزود: طبق آمار، زندگی پسر با دختر بزرگتر از خود ادامه‌دار و پایدار نبوده و این ازدواج ها با مشکلات زیادی همراه است.

اقلیما در ادامه تصریح کرد: برای خانم‌ها هم دلایل متعددی وجود دارد. یکی از این دلایل بالا رفتن سن ازدواج در آنها و نبود موقعیت‌های دیگر برای ازدواج است. هدف دیگر در بین خانم‌ها برای قبول چنین ازدواجی، داشتن فرزند است.

رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد: هدف اصلی از این ازدواج ها دوست داشتن و علاقه بین زن و مرد، تشکیل زندگی مشترک و یا داشتن هم صحبت نیست. در واقع هدف این دسته از زوجین، ازدواج به مفهوم واقعی بدانیم.

به نقل از افکار نیوز،وی ادامه داد: در این ازدواج‌ها هر شخصی به منافع خود فکر می‌کند؛ بنابراین احتمال جدایی و طلاق بسیار زیاد دارد. بنابراین یکی از دلایل افزایش آمار طلاق در کشور ما به صورت سالانه، تمایل افراد به این نوع ازدواج‌ها است. این افراد به دلیل قصد و نیت خاصی که دارند، به سمت این نوع ازدواج رفته و پس از رسیدن به اهداف خود تصمیم به جدایی می‌گیرند.


نوشته شده در تاريخ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, توسط غلامی

جام جم آنلاين: يافته‌هاي جالب يك پژوهش كه اخيرا انجام شده است نشان مي‌دهد رابطه‌اي بيولوژيك ميان تنهايي و بروز بيماري‌هاي مختلف در فرد منزوي وجود دارد كه مي‌تواند زندگي‌اش را به مخاطره بيندازد.

«جان كاسيوپو» محقق دانشگاه شيكاگو و نويسنده پژوهش «اثرات بيولوژيكي تنهايي» نتايج تحقيقات خود را در نشست علمي «روانشناسي اجتماعي» در سن ديه‌گو اعلام كرد.

بر اساس نتايج اين تحقيقات، رابطه‌اي ميان تنهايي و بروز مشكلات قلبي و عروقي، بروز التهاب در بدن، مشكلات يادگيري و نقص حافظه وجود دارد و حتي مگس ميوه ايزوله شده نيز از وضعيت سلامتي بدتري نسبت به ساير مگس ها برخوردار است و زودتر از سايرين مي‌ميرد.

تنهايي داراي اثرات منفي متعددي است كه در يافته‌هاي اين پژوهشگر به آنها اشاره شده است:



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, توسط غلامی

 

 

۳۰ راه برای داشتن زندگی آرامتر

رفتار و طرز برخورد، شالوده و پایه ی موفقیت است. یک انسان سخاوتمند با رفتار و منشی مثبت مطمئناً کامیاب خواهد شد. اگر رفتارتان را تغییر دهید، ادراکتان، اعمالتان و زندگی تان را تغییر داده اید؛ و با تغییر تک تک زندگی ها، دنیا تغییر خواهد کرد. در این مطلب ۳۰ نوع کار را عنوان می کنیم که هر کدام فقط ۳۰ ثانیه زمان می برد.

 

تصور کنید اگر میلیون ها یا بیلیون ها انسان روی زمین اگر فقط یکی از این کارها را انجام بدهند، دنیا چطور تغییر می کند! به همین دلیل سعی کردیم راههای جدیدی برای رشد و پیشرفت شخصی شما دوستان را یادآور شویم که می توانید در کمتر از ۳۰ ثانیه آن ها را انجام دهید.

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, توسط غلامی

قطعا تصدیق می‌کنید که نمی‌شود دختر نوجوان را در کل دوران نوجوانی‌اش در خانه نگه داشت. او می‌خواهد که با دوستانش بیرون برود و از شما اجازه می‌خواهد که با دوستانش قرار و برنامه بگذارد. این بیرون رفتن‌ها ایرادی ندارد به شرط اینکه شما دقیقا بدانید که با چه کسانی بیرون می‌رود و کجا می‌رود.
همشهری آنلاین: نوجوانی دوره‌ای است بسیار پر مخاطره، هم برای خود نوجوانان هم برای والدین آنان و در این میان حساسیت‌های مراقبت از دختران نوجوان به مراتب بیشتر است

در مورد یک دختر نوجوان طبیعی است که برای کسب آزادی‌های تازه، والدین خویش را از خود براند. اگر والدین ‌نتوانند این رفتار بی‌ادبانه ‌را تحمل کنند، احتمالا دختر نوجوان آنان در شکستن قوانین و گذر از مرزها و خط قرمزها یاغی‌تر خواهد شد. دختران نوجوان بسیار زرنگ و مکار هستند. بنابراین خوب است که به آنان تا اندازه‌ای که منطقی باشد، حریم خصوصی و آزادی بدهید.

در کنار آزادی‌هایی که می‌دهید، به عهده شما است که از در امان ماندن وی اطمینان حاصل کنید. اکنون این سوال مطرح است که در این دنیایی که به لحاظ تکنولوژی تا این اندازه پیشرفت کرده است، چگونه می‌توانیم دختران نوجوان خویش را در امان نگه داریم؟
 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, توسط غلامی

 

برنامه ریزی برای در ایام تعطیلات عید نوروز

در این مقاله می توانید از راهنمایی های مفیدی که برای برنامه ریزی کنکور در ایام نوروز است استفاده کنید.

 یکی از دلایل داوطلبان موفق این است که در زمانهایی که دوره‌ها است. دیگران درس نمی خوانند به شدت درس می‌خوانند. دوران عید یکی از همین دلیل این دوره را دوره طلایی نامیده ایم. در این دوره کوتاه شما می‌ توانید به همین جهش قابل ملاحظه ای به پیش داشته باشید به شرط آنکه به دو راهنمایی زیر دقیقا توجه کنید:

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, توسط غلامی

۸ مهارت ضروری برای نیمه دوم زندگی

آدم‌های زیادی از زندگی‌شان خسته شده‌اند. این خستگی و بیحوصلگی می‌تواند یک مارپیچ روبه‌پایین ایجاد کند. این مارپیچ می‌تواند افسردگی، بی‌میلی، ناامیدی و بسیاری احساسات منفی دیگر در خود داشته باشد. احتمالاً مهمترین مسئله برای فردی که در چنین موقعیتی قرار دارد این حس است که نمی‌دانند چه باید بکنند و به همین خاطر هیچ کاری نمی‌کنند.

اینجا می‌خواهیم ۸ مهارت بسیار مهم برایتان معرفی کنیم که باید برای به دست آوردن آنها تلاش کنید. این مهارت‌ها به شما کمک می‌کنند خودتان را از این مارپیچ منفی دور نگه دارید.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, توسط غلامی

۳۰ قانون جهانی موفقیت

۱) قانون علت و معلول
هر چیز به دلیلی رخ می دهد. برای هر علتی معلولی است و برای هر معلولی، علت یا علت های به خصوصی وجود دارد، چه از آن ها اطلاع داشته باشید چه نداشته باشید. چیزی به اسم اتفاق وجود ندارد. در زندگی هر کاری را که بخواهید می توانید انجام دهید به شرط آن که تصمیم بگیرید که دقیقا چه می خواهید و سپس عمل کنید.

۲) قانون ذهن
شما تبدیل به همان چیزی می شوید که درباره آن بیشتر فکر می کنید. پس همیشه درباره چیزهایی فکر کنید که واقعا طالب آن هستید.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, توسط غلامی

 روشهاي درس خواندن صحيح

مادراین مقاله کوتاه برآنیم که شیوه هایی رابه شمایاد آوری نماییم که با کمی دقّت وتمرکز بتوانید به همة تصمیم هاوخواسته های اولیه خویش برسید : 

1.    فواید برنامه ریزی تحصیلی رابشناسید: برنامه ریزی درسی وتحصیلی الف: به روشن شدن اهداف شما درزندگی کمک می‌کند.ب: ازاتلاف وقت جلوگیری می‌کند. ج: از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.د: موفّقیّتها را زیاد می نماید! 
2.    اهداف زندگی خود را مرور کنید! الف:اهداف خود را بصورت روشن وواضح  بنویسید.ب:صحت اهداف خودرابا کمک مشاورین وروان شناسان  بررسی کنید.ج:اهداف کوتاه مدت وبلند مدت خودرازمان بندی نمایید.د:برای هرروزوحتی هر مطالعه اهداف تشویقی در نظر بگیرید!تا اعتماد به نفس وشادابی تان تقویت شود.
3.     انگيزش تحصیلی خود را افزايش دهید:فراهم آوردن انگیزش برای کسب موفقيت بیشترداراي اهميت فراوان است. براي مطالعه ي خود هدف هاي کوتاه مدت در نظر بگيريد و در صورت رسيدن به آن هدف،پاداش و در غير اين صورت خود را تنبيه کنيد.(مثلا" اگر برنامه ي خود را به موقع شروع کردم ، حق دارم نيم ساعت از اينترنت استفاده کنم . اگر 3 روز متوالي از برنامه ام عقب ماندم،يک هفته حق استفاده از اينترنت را نخواهم داشت.) شما براي کسب انرژي لازم براي رسيدن به اهداف بزرگ! بايد انگيزه ي قوي داشته باشيد. انگيزه هم وقتي قوي مي شود که دروني و خود جوش باشد نه بيروني و با زوردیگران!



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, توسط غلامی

 

هنگامی که شخصی در حال دروغ گفتن است بی اختیار دستش را جلوی دهان خود می گیرد و شما تکان خوردن لب های او را به هنگام صحبت کردن نمی بینید طوری که انگار او می خواهد با دستش جلوی خروج کلمات را بگیرد . او مدام دستش را در موهای خود می کند ، یا با دست بینی اش را لمس می کند .

این مقاله حاصل تلاش آلبرت مقبانین  در رابطه با حرکات و ژستهای متفاوت شما در شرایط مختلف می باشد . با پی بردن به این نشانه ها می توانید به سادگی متوجه شوید که در ذهن مخاطبتان چه می گذرد؟

صورت:
بعد از چشم ها تاثیر گذارترین نقطه در چهره هر شخص فیگور صورت می باشد .

مثال: در حین یک ملاقات برای اینکه نشان دهید از این ملاقات رضایت دارید، یک لبخند زیبا بر لب داشته باشید.

اما مواظب باشید در این کار افراط نکنید .
برای مثال: در تمام دقایق یک ملاقات نخندید ، اجازه دهید مخاطبتان چهره تان را بدون خنده نیز مشاهده کند .

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, توسط غلامی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک